יום ראשון, 8 באוקטובר 2017

נורווגיה 2017, קיירג (Kjerag)- פוסט מספר 2

איך מלמדים ילדים אהבת הארץ ואהבת העולם והטבע? התשובה שלי היא: דרך הרגליים!
זכות גדולה למי שיש אפשרות לטייל ולראות את היופי של העולם שלנו ועוצמת הטבע מול האדם הקטן וחסר הכוח. הרבה כוחות פנימיים צריך על מנת לעמוד מול היופי והקשיחות של הטבע.

את הנקודה השנייה שלנו בטיול מיקמנו  בהרים. טרק קיירג (Kjerag) שאורכו 12 קילומטר העולה לגובה של 1000 מטר. מסלול שדורש כוחות נפשיים בגלל הרוחות ומזג האוויר המשתנה.
אחרי אוסלו התמקמנו קרוב למקום המסלול וישננו באוהל. בבוקר אחרי שהתעוררנו חנינו מול המסלול ויצאנו לדרך!
המסלול הוביל אותנו לעליות תלולות וירידות חדות בסך הכל 3. המסלול מסתיים בנקודה בו יש אבן שתקוע בין 2 חתיכות סלעים ענקיות. תיירים מאד אוהבים להצטלם שם וממשלת נורווגיה לא לוקחת שום אחריות על מקרה מוות או  נפילה. הכל על אחריות המטייל! הילדים שרדו יפה מאד את העליות. לליאם היה טיפה קשה בחלקן, טל לא הרגיש בכלל שהמסלול קשה, לי היה קשה ופעמיים רציתי לוותר אבל... בזכות הילדים שעודדו אותי כל הזמן עשיתי את זה בגדול!
הנוף לאורך המסלול פשוט לא יאומן. מאד יפה ומרשים. כשעולים גבוהה אתה מרגיש את הגודל של עצמך בעולם הזה מול ההרים והמרחבים שהעיניים שלך מסוגלות לראות. בכל עלייה נפתח נוף יותר ויותר יפה ושונה מהקודם.
אחרי העלייה נחנו שעה בערך. אכלנו, שתינו, ישבנו והפנמנו את הנוף מסביב.
הירידה הייתה לא כל כך פשוטה כפי שחשבנו. אחרי שהגוף עייף מבינים שירידה למטה זה להחזיק את כל משקל הגוף שלך כל הזמן. הילדים רצו כל הדרך ואנחנו היינו צריכים להספיק אחריהם.
אחרי הירידה חזרנו לאוהל לעוד לילה. מאושרים מהאדרינלין ותחושת הניצחון שעטפה אותנו אחרי שהצלחנו לעבור את האתגר הזה יחד.
מומלץ בחום (ובקור נעים) לכל רומנטיקן/ית.














































אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה